•     Topservice en -kwaliteit
  •  Gratis bezorging onderdelen vanaf €100,-
  •  Familiebedrijf sinds 1990
  •  Duurzaam verzonden
  •  Achteraf betalen met Klarna

Garantie en reparatie 

De wettelijke garantie is van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten

De Zonnerij.nl verkoopt veel. Heel erg veel. Wat we niet graag verkopen is  `Nee` ,  maar wat we zeker niet verkopen zijn ondeugdelijke producten. Blijkt uw product dus onverhoopt defect te zijn geraakt, dan kunt u er zeker van zijn dat wij dit voor u gaan oplossen. Hierbij volgen wij altijd de wet en natuurlijk ook de fabrieksgarantie.

U krijgt bij de Zonnerij twee jaar garantie op alle onderdelen van de buitenzonwering*, dus ook op het doek, op de elektrische bediening van Somfy krijgt u 5 jaar garantie*.  Voor andere motoren dan Somfy geldt 2 jaar garantie. Rolluiken geldt een garantie van 2 jaar op onderdelen en 5 jaar op elektrische bediening van Somfy.

Uiteraard geldt deze garantie bij normaal gebruik, onder normale omstandigheden. 

Uitsluitingen van garantie:

Let op! Geen garantie op oxidatie van het lakwerk!

Oxidatie kan ontstaan op aluminium producten. Oxidatie valt niet onder de garantie. Plekken in een maritieme omgeving geven een verhoogd risico op oxidatie. 
Toelichting: Diverse typen corrosie kunnen onderscheiden worden, waarbij verschillende chemische reacties een rol spelen. De belangrijkste corrosiereactie is die waarbij zuurstof uit de atmosfeer in combinatie met water of vocht uit de atmosfeer reageert met aluminium / ijzer of een ander metaal en dit weer terugbrengt in de geoxideerde toestand waarin het oorspronkelijk ook aanwezig was in de aarde. Het doel van corrosiebescherming is dus dit natuurlijke proces zo veel mogelijk te vertragen. In zout water worden alle corrosieprocessen versneld hoewel ook daarin zuurstof de oxidator is. Maar door de natrium- en de chlorideionen is het geleidingsvermogen in zout water veel hoger dan in zuiver water en is de kortsluitstroom van de corrosiecel ook veel hoger.

Oxidatie is niet te voorkomen, wel te vertragen.
Om de kans op oxidatie te verminderen is goede reiniging en onderhoud van de producten van groot belang. De Zonnerij heeft hier speciale schoonmaakproducten voor, zie voor meer informatie

Let op; Wind, regen en sneeuw kunnen onherstelbare schade aan onderconstructie en zonwering veroorzaken! Dit valt niet onder garantie!
Note: De garantie geldt bij juist gebruik van de zonwering, vakkundige montage en goed onderhoud

Tevens hebben de fabrikanten van zonweringdoeken een bepaalde doektolerantie afgegeven. Deze informatie staat bij de producten helemaal onderaan onder ` Lees hier meer over de algemene informatie` of druk hier voor meer info.  

Er zijn merkartikelen die hun eigen fabrieksgarantie handteren.  Dit als bijvoorbeeld Brustor, Luxaflex. Hiervoor verwijzen wij u naar de hiervoor geldende garantiebepalingen.
Tevens hebben de oprolbare windschermen een garantie van 12 maanden. 
 
Houdt u er rekening mee dat o.a. uitgesloten van garantie is:
• schade veroorzaakt door onoordeelkundig en/of ondoelmatig gebruik van de producten;
• onvoldoende onderhoud van de producten;
• normale slijtage als gevolg van het gebruik van het zonnescherm;
• verkleuring van de materialen door weersinvloeden;
• schade ontstaan door derden of abnormale omstandigheden, zoals brand-, storm-, en waterschade;
• gebruikssporen;
• nuanceverschillen en glans van het doek.
 
Bij wijzigingen aan uw zonnescherm die niet door de fabrikant zijn aangebracht, vervalt de garantie en de CE-conformiteitverklaring.
 
Bij volautomatische bediening, zoals tijdschakelklokken of zon- en windautomaten en/of regensensoren, kan nooit aanspraak gemaakt worden op schadevergoeding ten gevolge van falende besturing. De beschreven automatische besturingen zijn slechts een hulpmiddel om het gebruiksgemak en de veiligheid te vergroten. Wanneer u het bedienen van uw producten aan automaten overlaat, zonder daarbij zelf toezicht te houden, dan geschiedt dit geheel op eigen risico.
 

Garantie markiezen:

Onderstaande factoren zijn van invloed op de levenduur. Donkere kleuren zijn ongunstig voor houten markiesomkappingen. Op donkere kleuren geven wij dan ook geen garantie. 

Factoren die ongunstig inwerken op de onderhoudsfrequentie van hout:

  • Situering op het zuiden/westen.
  • Onbeschutte ligging.
  • Transparante afwerking.
  • Donkere kleuren (geen garantie).
Garantie binnen de garantietermijnen op alle buitenzonweringen. 
Indien u binnen de garantieperiode een defect onderdeel heeft, sturen wij u een nieuw onderdeel toe nadat wij het oude van u hebben ontvangen. Wij leveren topkwaliteit, dus doen wij hier niet moeilijk over.
Uiteraard geldt de garantie bij normaal gebruik onder normale omstandigheden.

Reparaties buiten de garantietermijn:
Als u geen recht (meer) hebt op garantie, kunt u een product soms nog wel laten repareren door ons of vervangende onderdelen bij ons bestellen. Mail ons een duidelijke omschrijving van de klacht, het liefst met foto's. Hierna zullen we met u de mogelijke oplossingen en kosten bespreken. 

Garantie op afstellen;
Bij Zonneschermen, maar ook screens en rolluiken kán het zijn dat deze na enige tijd moeten worden bijgesteld en opnieuw worden afgesteld.  Dit is niet bij onze garantie en eventueel montage door de Zonnerij.nl inbegrepen,  dit dient door u zelf te worden uitgevoerd!
 
Garantie bij montage
Heeft de Zonnerij.nl voor u gemonteert, dan beperkt de garantie zich eveneens tot het leveren van vervangende onderdelen binnen de genoemde garantie termijnen. U heeft van de monteurs een korte uitleg over de werking van het product en de mogelijkheden voor o.a. de bediening i.v.m. afstellen gekregen. Blijkt er toch onverhoopt storing aan het product te ontstaan ná montage, dan dient u zelf zorg te dragen voor het retour zenden van het te vervangen onderdeel (en).  Natuurlijk wordt het onderdeel gedurende de garantietermijn gratis na geleverd. Belangrijk: Indien de montage door u akkoord is bevonden, zullen alle werkzaamheden, ook na- en opnieuw afstellen, afzonderlijk worden berekend.
 
Tips voor de bevestiging van raamdoeken

Advies om het doek aan de buitenzijde te bevestigen en te zorgen voor voldoende ventilatie aan de binnenkant van het raam. Raambeschutting aan de binnenkant dan ook open laten i.c.m. met raamdoeken. Bij het optreden van een temperatuurvershil van meer dan ca. 30 - 40 °C.  kunnen er hoge spanningen op het glas optreden als u dit opspant. Niet alleen het soort glas, maar ook de locatie waar de warmte of afkoeling optreedt, spelen een belangrijke rol. Check uw verzekering mocht er een thermische breuk ontstaan.

Thermische breuken komen vooral voor bij (isolatie)glas. De breuken onstaan als er grote temperatuurverschillen zijn tussen de buitenlucht en glas. Dit kan ieder seizoen gebeuren. In de winter en herfst is de buitenlucht koud, maar kan de zon wel zo sterk zijn dat het glas behoorlijk warm wordt. In de zomer is het buiten een stuk warmer. In dit geval kan lokale verkoeling voor spanning op de ruit zorgen, die zich uiteindelijk uit in een thermische breuk. 

Let op: Plaatsing is op eigen risico en wij kunnen geen garantie en/of zekerheid geven op schade na het plaatsen van het raamdoek omdat een thermische breuk niet ontstaat door een productie- of montagefout, maar door een natuurverschijnsel. Producten worden ook niet teruggenomen na constatering van een Thermische breuk. 

Hoe verder het doek van het glas afstaat hoe kleiner de kans op een thermische breuk wordt. 

Garantie op onderdelen:

Wanneer u losse onderdelen bij de Zonnerij bestelt mag u ervan uitgaan dat het een kwalitatief hoogwaardig product is. Op ieder product geldt de wettelijke garantie dat inhoudt dat een product datgene moet doen of is wat jij als klant er in alle redelijkheid van mag verwachten. Op losse onderdelen hanteren wij een garantietermijn van maximaal 1 jaar. De garantie op deze producten gaat in vanaf de aankoopdatum. Heeft u een kapot onderdeel ontvangen dan vragen wij u dit binnen 14 werkdagen na ontvangst aan ons te melden. Mailt u de klacht naar info@zonnerij.nl met een duidelijke omschrijving en het liefst ook foto's. Gaat het onderdeel binnen een jaar na installatie kapot en valt deze onder de garantie? Ook dan vragen wij u een duidelijke omschrijving met foto's te mailen. De Zonnerij zal de klacht binnen 5 werkdagen behandelen, wanneer u recht heeft op garantie zullen wij het onderdeel kosteloos opsturen. 

De garantie is niet van toepassing op:
- Beschadiging als gevolg van onjuist gebruik
- Beschadiging door opzet, of door nalatigheid
- Normale slijtage
- Lege batterijen

Bij wijzigingen aan een onderdeel die niet door de fabrikant zijn aangebracht, vervalt de garantie en de CE-conformiteitverklaring.

Zonnerij verlaten? Je kunt je winkelmand bewaren voor later!