8.8/10 Reviews
0 item(s) € 0,00

Winkelwagen ×

Er zitten geen artikelen in uw winkelwagen.

Garantie - klachtenprocedure & Herroepingsrecht

De wettelijke garantie is van toepassing. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten

GARANTIE , VIJF ( 5 ) JAAR OP ONDERDELEN 

U krijgt bij de Zonnerij vijf jaar garantie op alle onderdelen van de buitenzonwering*, dus ook op het doek en de elektrische bediening van Somfy. Dit geldt voor terrasschermen / knikarmschermen, screens en uitvalzonwering. Voor markiezen geldt dit 2 jaar.
Voor andere motoren dan Somfy geldt 2 jaar garantie
Rolluiken geldt een garantie van 5 jaar op onderdelen en elektrische bediening van Somfy.

Uiteraard geldt deze garantie bij normaal gebruik, onder normale omstandigheden. 

Let op; Wind, regen en sneeuw kunnen onherstelbare schade aan onderconstructie en zonwering veroorzaken! Dit valt niet onder garantie!
Note: De garantie geldt bij juist gebruik van de zonwering, vakkundige montage en goed onderhoud

Tevens hebben de fabrikanten van zonweringdoeken een bepaalde doektolerantie afgegeven. Deze informatie staat bij de producten helemaal onderaan onder ` Lees hier meer over de algemene informatie` of druk hier voor meer info.  

Wij sturen u kosteloos* het defecte onderdeel toe! * De Zonnerij staat voor goede service!
Als u binnen de garantie periode een kapot onderdeel heeft sturen wij, nadat wij het oude onderdeel van u hebben ontvangen, het nieuwe onderdeel kosteloos toe. Deze moet dan wel binnen het garantie-termijn vallen en aan de eerder genoemde voorwaarden voldoen. 

Montage door de Zonnerij en garantie: Na de montage geven de monteurs u een korte uitleg over de bediening, de werking en het afstellen van het product. Het kan n.m.l zijn dat uw zonwering of rolluik na enige tijd moet worden bijgesteld en opnieuw moeten worden afgesteld, en dit kan en dient u zelf te doen. (U kunt ook kiezen dit door de Zonnerij te laten doen, bel of mail voor meer info en de kosten die hieraan verbonden zijn)

Indien na de montage storingen aan uw product(en) ontstaan, geldt dezelfde garantie procedure zoals hierboven omschreven. Indien de montage akkoord door u is bevonden, zullen alle werkzaamheden hierna afzonderlijk aan u worden doorberekend. 
Bij de levering van onze producten voor doe-het-zelf staat Zonnerij.nl nooit garant voor een succesvolle reparatie en de aansprakelijkheid op eventuele schade indien de reparatie niet vakbekwaam is uitgevoerd.
Let op: wind en neerslag kunnen onherstelbare schade aan zonwering en onderconstructie veroorzaken. Dit valt niet onder de garantie.

Bij aflevering van uw bestelde producten
De door ons afgeleverde producten zullen voldoen aan de verwachtingen die u daarvan op grond van de overeenkomst mag hebben. Voldoet het product hier onverhoopt niet aan, dan heeft u recht op:
- Aflevering van het ontbrekende;
- Reparatie van het afgeleverde product, als dat in redelijkheid van ons kan worden gevraagd;
- Vervanging van het afgeleverde product, tenzij de afwijking te klein is of u onzorgvuldig met het product bent omgegaan.
De eventuele kosten van de hierboven genoemde opties komen voor onze rekening.

Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Let op dit geldt niet voor maatwerk producten.
U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening.
Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier 

FORMULIER VOOR HERROEPING

Klachten afhandeling

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens: s Gravenzandseweg 3, 2291 PE Wateringen T: 0174 - 22 63 84 E: info@zonnerij.nl

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.

Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar (naam webshop) bij is  aangesloten.  Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Retour zendingen

  • Alle retouren eerst aanmelden via e-mail.
  • Duidelijk vermelden wat de reden is, indien mogelijk met bijlage van foto van defecte onderdeel of product.
  • Afhankelijk van de aard van het probleem wordt in overleg met u bekeken wat de beste en snelste oplossing is.
  • Wij beoordelen uw product. Hierna ontvangt u een nieuw product of u ontvangt uw bedrag van het product / onderdeel retour.
  • Retouren verzenden aan Zonnerij.nl, s Gravenzandseweg 3, 2291 PE Wateringen, voorzien met uw klantengegevens, factuurnummer, uw bank of girorekeningnummer, en begeleidende brief met reden van retourzending. Let op; onvoldoende gefrankeerde pakketten worden niet geaccepteerd
  • Grote producten zoals knikarmschermen moeten worden afgeleverd bij ons afhaaladres in Wateringen. Mocht dit voor u niet haalbaar zijn, dan kan in overleg, de grote producten bij u afgehaald worden door een vervoersbedrijf. De kosten voor het retourneren van een product zijn voor uw rekening.
  • Voorraadproducten, mits ongebruikt, binnen 14 werkdagen na levering geretourneerd worden, let op; producten indien rederlijkerwijs mogelijk in originele onbeschadigde verpakking versturen.
  • Producten die speciaal voor u zijn besteld, kunnen in overleg en  uitsluitend alleen in de originele ongeopende verpakking worden geretourneerd. U krijgt dan het bedrag minus € 27,50 per product i.v.m. retourkosten teruggestort.

Uitzonderingen

De volgende producten kunt u niet ruilen of retourneren:

  • Maatwerk producten (dit zijn producten die door maatvoering of kleurstelling speciaal voor u op maat zijn gemaakt).
  • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.
  • Artikelen die niet in de indien mogelijk originele verpakking zitten.
  • Artikelen die na 14 dagen worden geretourneerd.