- Topservice en -kwaliteit
- Gratis bezorging onderdelen vanaf €100,-
- Particulier & zakelijk bestellen
- Duurzaam verzonden
- Achteraf betalen met Klarna
Retourneren & Garantie
-
Als mijn gekochte product defect is en dit is binnen de garantietermijn, hoe wordt het e.e.a. dan geregeld?
Wanneer u losse onderdelen bij de Zonnerij bestelt mag u ervan uitgaan dat het een kwalitatief hoogwaardig product is. Op ieder product geldt de wettelijke garantie dat inhoudt dat een product datgene moet doen of is wat jij als klant er in alle redelijkheid van mag verwachten. Op losse onderdelen hanteren wij een garantietermijn van maximaal 1 jaar. De garantie op deze producten gaat in vanaf de aankoopdatum. Heeft u een kapot onderdeel ontvangen dan vragen wij u dit binnen 14 werkdagen na ontvangst aan ons te melden. Mailt u de klacht naar info@zonnerij.nl met een duidelijke omschrijving en het liefst ook foto's. Gaat het onderdeel binnen een jaar na installatie kapot en valt deze onder de garantie? Ook dan vragen wij u een duidelijke omschrijving met foto's te mailen. De Zonnerij zal de klacht binnen 5 werkdagen behandelen, wanneer u recht heeft op garantie zullen wij het onderdeel kosteloos opsturen.
De garantie is niet van toepassing op:
- Beschadiging als gevolg van onjuist gebruik
- Beschadiging door opzet, of door nalatigheid
- Normale slijtage
- Lege batterijen
Bij wijzigingen aan een onderdeel die niet door de fabrikant zijn aangebracht, vervalt de garantie en de CE-conformiteitverklaring.
Hoeveel jaar garantie geeft u op de automatisering van zonwering?
Op Somfy motoren zit 5 jaar garantie, overige motoren 2 jaar garantie. Besturingselementen zoals afstandsbedieningen e.d. hebben een garantieperiode van een half jaar. Er wordt op de onderdelen rolluiken, zonneschermen, screens, garagedeuren een garantie gegeven van 5 jaar. Oordeel kundig gebruik. Slijtage van bedieningsmaterialen zoals band vallen ten allen tijden buiten de garantie.
Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (ZBV Trading BV, Zonnerij.nl 's Gravenzandseweg 3 2291PE Wateringen, info@zonnerij.nl, Telefoon: 0174 226384) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
https://www.zonnerij.nl/herroepingsrecht-formulierDe volgende producten kunt u niet ruilen of retourneren:
-Maatwerk producten (dit zijn producten die door maatvoering of kleurstelling speciaal voor u op maat zijn gemaakt).
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van de terugzending komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.Retour zendingen
Afhankelijk van de aard van het probleem wordt in overleg met u bekeken wat de beste en snelste oplossing is.
-Wij beoordelen uw product. Hierna ontvangt u een nieuw product of u ontvangt uw bedrag van het product / onderdeel retour.
-Retouren verzenden aan Zonnerij.nl, s Gravenzandseweg 3, 2291 PE Wateringen, voorzien met uw klantengegevens en factuurnummer.
-Producten, indien redelijkerwijs mogelijk, in originele onbeschadigde verpakking versturen.Mag ik een product ruilen?
Wilt u een product ruilen? Als het geen maatwerkproduct is, is dat geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@zonnerij.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.