•  Topservice en -kwaliteit
  •  Gratis bezorging onderdelen vanaf €100,-
  •  Particulier & zakelijk bestellen
  •  Duurzaam verzonden
  •  Achteraf betalen met Klarna

Veelgestelde vragen

Search FAQ

Vragen over bestellingen

Hoe weet ik of mijn bestelling via de webshop gelukt is?

U ontvangt een email met een bevestiging als uw bestelling gelukt is. (zorg er dus voor dat uw e-mail adres goed is ingevuld!) Is dit niet het geval, kijk in uw spam box, hier staat de email wellicht in. Indien dit ook niet het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice. 

Kan ik mijn bestelling nog aanpassen/annuleren ?

In enkele gevallen is dit nog mogelijk, wanneer het pakket nog niet aangeboden is bij de pakketdienst. Indien u een maatwerkproduct besteld zou dit binnen 24 uur moeten worden doorgegeven. Hierna is dit niet meer mogelijk. Dit dient u te doen via de email. Vermeld hierbij uw bestelnummer, u krijgt een bevestiging zodra de aanpassing is gemaakt.

Hoe lang duurt het voor ik mijn bestelling binnen heb?

Meteen nadat uw bestelling is afgerond, ontvangt u een e-mail met een orderbevestiging.
Soms kan het voorkomen dat de orderbevestiging in uw spam box terecht komt.

Zodra het product is verzonden, ontvangt u een automatisch gegenereerde e-mail met een track-en-trace-link en vervoerdersinformatie. De track-en-trace-link leidt u naar de status van uw bestelling.

Wij streven ernaar uw bestelling zo snel mogelijk te leveren. Voor een groot deel van onze artikelen geldt: op werkdagen voor 14.00 uur besteld, zelfde dag nog verzonden. De levertijden van onze maatwerkproducten vindt u hier. Mocht een product onverhoopt toch niet op voorraad zijn, zullen wij u hierover z.s.m. informeren met een verwachte levertijd.

Wilt u uw bestelling bij ons komen ophalen, dan ligt uw bestelling vaak binnen 24 uur voor u klaar. U ontvangt van ons een e-mail zodra de bestelling voor u klaar ligt. U kan uw bestelling bij ons komen ophalen van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 16.30 uur.

Kan ik mijn bestelde product afhalen op locatie?

Als u ervoor kiest om uw product af te halen bij ons op locatie in Wateringen, dan kunt u dit aangeven tijdens het bestelproces. Er worden dan geen extra kosten voor verzenden berekend. U krijgt een mail waarin wordt aangegeven wanneer het product voor u klaar ligt. Dit is meestal dezelfde dag, want over het algemeen is alles op voorraad (m.u.v. maatwerk producten).  Neem wel uw bestelbon mee, dit mag afgedrukt of op uw telefoon staan.

 

Algemene vragen

Bent u 24 uur per dag geopend?

De website Zonnerij.nl is 24 uur per dag geopend.  U kunt dus bestellen op het tijdstip dat het u het beste uitkomt.  Echter is de klantenservice telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8.30 – 12.00 uur en tussen 13.00 - 16.30 uur.  Tevens kunt u uw vragen stellen per mail (sales@zonnerij.nl) of via de chat, wij proberen u dan z.s.m. te beantwoorden. Let op; in geval met drukte kan de wachttijd langer zijn.

Hebben jullie een showroom of een fysieke winkel en wat zijn de openingstijden?

Wij hebben geen fysieke winkel. Wel een showroom die enkel op afspraak open is. Bel om een afspraak in te plannen naar: 0174 – 226384  of mail naar sales@zonnerij.nl, u heeft dan tevens direct de mogelijkheid om uw product te bestellen. Lekker makkelijk en snel!

Er kan een afspraak ingepland worden op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 8.30 uur tot 16.00 uur.

Retourneren & Garantie

Als mijn gekochte product defect is en dit is binnen de garantietermijn, hoe wordt het e.e.a. dan geregeld?

Wanneer u losse onderdelen bij de Zonnerij bestelt mag u ervan uitgaan dat het een kwalitatief hoogwaardig product is. Op ieder product geldt de wettelijke garantie dat inhoudt dat een product datgene moet doen of is wat jij als klant er in alle redelijkheid van mag verwachten. Op losse onderdelen hanteren wij een garantietermijn van maximaal 1 jaar. De garantie op deze producten gaat in vanaf de aankoopdatum. Heeft u een kapot onderdeel ontvangen dan vragen wij u dit binnen 14 werkdagen na ontvangst aan ons te melden. Mailt u de klacht naar info@zonnerij.nl met een duidelijke omschrijving en het liefst ook foto's. Gaat het onderdeel binnen een jaar na installatie kapot en valt deze onder de garantie? Ook dan vragen wij u een duidelijke omschrijving met foto's te mailen. De Zonnerij zal de klacht binnen 5 werkdagen behandelen, wanneer u recht heeft op garantie zullen wij het onderdeel kosteloos opsturen. 

De garantie is niet van toepassing op:

  • Beschadiging als gevolg van onjuist gebruik
  • Beschadiging door opzet, of door nalatigheid
  • Normale slijtage
  • Lege batterijen

 

Bij wijzigingen aan een onderdeel die niet door de fabrikant zijn aangebracht, vervalt de garantie en de CE-conformiteitverklaring.

Hoeveel jaar garantie geeft u op de automatisering van zonwering?

Op Somfy motoren zit 5 jaar garantie, overige motoren 2 jaar garantie. Besturingselementen zoals afstandsbedieningen e.d. hebben een garantieperiode van een half jaar. Er wordt op de onderdelen rolluiken, zonneschermen, screens, garagedeuren een  garantie gegeven van 5 jaar. Oordeel kundig gebruik. Slijtage van bedieningsmaterialen zoals band vallen ten allen tijden buiten de garantie.

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (ZBV Trading BV, Zonnerij.nl 's Gravenzandseweg 3 2291PE Wateringen, info@zonnerij.nl, Telefoon: 0174 226384) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
https://www.zonnerij.nl/herroepingsrecht-formulier

De volgende producten kunt u niet ruilen of retourneren:
-Maatwerk producten (dit zijn producten die door maatvoering of kleurstelling speciaal voor u op maat zijn gemaakt).

Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen retour hebben ontvangen of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van de terugzending komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Retour zendingen

Afhankelijk van de aard van het probleem wordt in overleg met u bekeken wat de beste en snelste oplossing is.
-Wij beoordelen uw product. Hierna ontvangt u een nieuw product of u ontvangt uw bedrag van het product / onderdeel retour.
-Retouren verzenden aan Zonnerij.nl, s Gravenzandseweg 3, 2291 PE Wateringen, voorzien met uw klantengegevens en factuurnummer.
-Producten, indien redelijkerwijs mogelijk, in originele onbeschadigde verpakking versturen.

Mag ik een product ruilen?

Wilt u een product ruilen? Als het geen maatwerkproduct is, is dat geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@zonnerij.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.

Meten en monteren

Hoe meet ik mijn raamdoek?

Hoe meet ik mijn Soltisdoeken?

Hoe meet ik mijn volant?

U kunt uw oude volant opmeten of de breedte van het doek aanhouden.

Hoe meet ik mijn markiezen?

Vind hier hoe u uw markiesdoek kunt opmeten.

https://www.zonnerij.nl/meetinstructie-markiezen

Hoe meet ik mijn knikarmscherm?

Vind hier hoe u uw knikarmscherm kunt opmeten. https://www.zonnerij.nl/meetinstructie-knikarmscherm

Hoe meet ik mijn screen?

Vind hier hoe u uw screen kunt opmeten https://www.zonnerij.nl/meetinstructie-screens

Hoe meet ik mijn uitvalscherm?

Vind hier hoe u uw uitvalscherm kunt opmeten

https://www.zonnerij.nl/meetinstructie-uitvalscherm

Kunnen de aangeboden producten ook door de Zonnerij worden opgemeten en gemonteerd?

Al onze knikarmschermen, screens, uitvalschermen, overkappingen, rolluiken enz. worden speciaal voor u op maat gemaakt. Het is daarom van groot belang dat u de juiste maten opgeeft bij uw bestelling. Per product hebben wij de meetinstructies duidelijk omschreven zodat u het opmeten gemakkelijk zelf kunt uitvoeren. Bent u niet in staat om zelf de maten van de producten op te nemen, of heeft u twijfels over de door u ingevulde maatvoering? Dan kunt u ook gebruik maken van onze inmeetservice. Tegen een geringe vergoeding van € 65,- per order*, per adres, komt de Zonnerij.nl bij u thuis de maten controleren, tot een afstand van ± 30 km rondom Wateringen. Let op; wanneer er

Wilt u gebruik maken van onze meetservice?

Klik op deze link om onze inmeetservice via de webshop te bestellen.

De Zonnerij.nl neemt dan z.s.m. contact met u op voor het maken van een meetafspraak van het door u gewenste product. Wij meten op werkdagen van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 en 16.30 uur.  

Laten inmeten door de Zonnerij heeft zeker voordelen: 

U ontvangt persoonlijk advies bij u thuis van een van onze ervaren vertegenwoordigers.

Wij nemen de doekkleurstalen voor u mee, zodat u ze op uw gemak thuis kunt bekijken.

 

Vragen over Doeken

Kan ik kleur staaltjes aanvragen?

Het is mogelijk om doek staaltjes op te vragen (dit geld niet voor Soltis doek), dit kunt u doen via de website. U krijgt hierbij een cadeaubon om uw staaltjes te vergoeden (dit gaat niet verder dan €10,-) https://www.zonnerij.nl/doek-op-maat/kleurstaal-aanvragen.html

Bij de screendoeken staat er een A of B achter, Wat betekent dit?

Simpel gezegd, voorkant en achterkant.
U kunt kiezen of u de A - of B kant wilt, de kant die u kiest is het aanzicht wanneer u naar uw scherm kijkt vanaf buiten.

Wanneer kan ik mijn doek(en) verwachten?

Zodra wij de verwachte leverdatum weten zullen wij dit gelijk per mail aan u laten weten. Mocht er een eventuele vertraging zijn, dan krijgt u dit ook van ons te horen.

Hoe weet ik welke dikte doekpees ik nodig heb?

Indien u nog een doekpees in uw oude doek heeft zitten, kunt u deze ook gebruiken in uw nieuwe doek. Mocht u een nieuw doekpees willen, dan kunt u het oude pees opmeten.


Hierbij geldt; Bij een gestreept doek wordt 5 mm pees aangeraden en bij een egaal doek wordt meestal 6 mm aangeraden.

 

Bij het confectioneren van het zonneschermdoek word er een zoom genaaid aan beiden kanten. U kunt de pees in de zoom schuiven.

Kan ik een offerte aanvragen?

U kunt de prijs gelijk op de website uitrekenen. Zodra u de maten / voorkeuren heeft ingevoert, komt hier gelijk een prijs te staan. Mocht u hier toch niet uitkomen dan kunt u ons altijd mailen met al uw gegevens en maten naar info@zonnerij.nl.

Wat is het verschil tussen een Screendoek en een Soltis doek?

De basis van de screens zijn hetzelfde. Bij beiden wordt het doek langs de geleiders naar boven of beneden gerold vanuit de cassette. Echter is een Solidscreen voorzien van ritsen aan beiden zijden, dit is bij een standaard screen niet het geval. De ritsen zorgen ervoor dat het doek in de geleiders wordt vast geritst, waardoor het doek strak in de geleiders zit en meer windbestendig is. Er kunnen daardoor ook geen insecten meer onder het doek terecht komen.

Is het mogelijk om een andere vorm doek te bestellen?

In het hoogseizoen is het helaas niet mogelijk om een andere vorm doek te bestellen (lees driehoek of een doek met een schuine zijde.) In het laagseizoen kunt u contact met ons opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Hoe berg ik mijn doek op wanneer ik het niet meer gebruik?

Wij raden u aan om uw doek op te rollen en op te bergen wanneer u het doek niet gebruikt. Let op, Vouw het doek niet op! Wanneer er vouwen in het doek komen gaan de vouwen er niet meer uit. Hierdoor kan uw doek ook sneller scheuren.

Kan ik mijn doek laten hangen met alle weersomstandigheden?

Het is niet bevorderlijk voor uw doek wanneer u deze buiten laat hangen met regen, vorst of hagel. Wanneer dit een keer gebeurd is dit geen ramp, maar zorg wel dat het doek eerst goed droogt voor u het oprolt en opbergt.

Kan ik mijn zonweringsdoek zelf vervangen?

Dit is zeker mogelijk. U kunt de meet/montage instructies vinden bij het bestellen van uw doek onder het kopje “handleidingen”.

Ik kan het kopje monteren niet vinden bij doek vervangen.

Dat klopt. Wij monteren geen losse doeken. Dit is voor doe het zelf, wellicht met hulp van een handig familielid, kennis of buur.

Hoe worden mijn doeken verstuurd?

Onze doeken worden netjes opgerold verzonden en voorzien van buisfolie. In de meeste gevallen rollen wij het doek op over de kortste zijde, dit om de verzendkosten zo laag mogelijk te kunnen houden (let op, indien er klikpees opzit is dit niet mogelijk, deze doeken worden altijd over de breedte opgerold). 

Ik probeer een doek te bestellen uit de voorraad maar dat lukt niet.

Waarschijnlijk heeft u het doek gevonden via google. Dit doek is dan al verkocht, google past dit alleen niet aan. U kunt het voor de zekerheid altijd even navragen.

Vragen over Buitenzonwering

Wat is de gemiddelde levensduur van mijn buitenzonwering?

De gemiddelde levensduur van een Zonnerij.nl zonweringproduct ligt ruwweg tussen de 10 en 20 jaar. De werkelijke levensduur is wel sterk afhankelijk van hoe uw product behandeld wordt en of het regelmatig wordt onderhouden en schoongemaakt

Hoe kan ik mijn buitenzonwering het beste automatisch beveiligen tegen (onverwachte) weersinvloeden?

Het weer in Nederland kan best grillig zijn. Het ene moment schijnt de zon, het andere moment kan er een fikse wind opsteken. En dan gaat het ook nog eens regenen. U kunt meteen naar huis om uw scherm te sluiten, maar het kan gelukkig ook makkelijker. Door het toepassen van een zon– en windautomaat helpt u om het risico op windschade te verkleinen. Bij teveel wind gaat uw zonwering direct in ook al blijft de zon op dat moment schijnen. Gaat de wind weer liggen en de zon schijnt nog steeds, dan zal uw zonwering vanzelf weer uitgaan. U kunt deze automaat ook uitrusten met een optionele regensensor.

Is het mogelijk om mijn elektrisch bediende zonwering te upgraden naar een afstandsbediening?

Ja, de aandrijvingen die wij leveren kunnen in zowel nieuwe als bestaande situaties worden geplaatst. Ook de vorm en afmetingen vormen in de meeste gevallen geen probleem. Wanneer u hierover meer informatie wilt ontvangen en een advies op maat, neem dan contact op met onze klantenservice.




Wat moet ik doen als mijn elektrische zonwering van de Zonnerij.nl niet naar behoren werkt?

Wij adviseren dan om direct contact met ons op te nemen om uw probleem op te lossen.

Kan ik met zonwering besparen op mijn energiefactuur?

Tijdens de warme zomermaanden kunt u met zonwering de zon en warmte buiten houden. Zo vermijdt u te hoge temperaturen binnen. Tijdens de koude wintermaanden werkt dit juist andersom, door bijvoorbeeld uw rolluiken op tijd te sluiten houdt u juist de warmte binnenshuis. Met zonwering kunt u al snel 10% van uw energiefactuur besparen. Uw dagelijks verbruik verlaagt én uw woning wordt energiezuiniger. Dat zal ook blijken uit het energieprestatiecertificaat dat u nodig hebt om een woning te verhuren of te verkopen. Het E-peil zal met minstens 2 tot zelfs 7 E-pijlpunten verminderen dankzij zonwering.

Wat is in de dag en wat is op de dag?

Bij in de dag wordt de zonwering tussen het kozijn gemonteerd, tussen de balken in onder de bovenste balk (de schroeven gaan verticaal / naar boven). Bij op de dag hangt de zonwering voor het gehele raam en de zijbalken (de schroeven gaan horizontaal / naar voren).

Hoe onderhoud ik de bewegende delen van mijn buitenzonwering?

Wij adviseren om uw scherm éénmaal per jaar in te spuiten met siliconenspray. Wij raden alle andere smeermiddelen af.

Wat is het verschil tussen een Solidscreen en een standaard screen?

De basis van de screens zijn hetzelfde. Bij beiden wordt het doek langs de geleiders naar boven of beneden gerold vanuit de cassette. Echter is een Solidscreen voorzien van ritsen aan beiden zijden, dit is bij een standaard screen niet het geval. De ritsen zorgen ervoor dat het doek in de geleiders wordt vast geritst, waardoor het doek strak in de geleiders zit en meer windbestendig is. Er kunnen daardoor ook geen insecten meer onder het doek terecht komen.

Waar wordt de motor geplaatst?

De motor wordt tijdens de productie in het scherm geïntegreerd in de oprolbuis. Daar overheen wordt het doek of rolluikpantser gespannen. De 230V draad gaat naar de voeding.

Hoe kan ik mijn buitenzonwering het beste onderhouden?

Als u wilt voorkomen dat er atmosferische (het weer) aanslag zich gaat hechten en invreten op de coating en het aluminium, kunt u het beste een niet agressief schoonmaakmiddel gebruiken. U kunt u scherm ook schoonmaken met de producten zoals omschreven bij onderdelen/schoonmaak.

Wat moet ik doen als mijn doek nat wordt?

Al onze uitvalschermen zijn voorzien van acryl zonweringsdoek. Deze doeken zijn waterafstotend geïmpregneerd en bij een minimale uitvalshoek van uw knikarmscherm bestand tegen een kleine regenbui. Om schade aan doek en systeem te voorkomen is het verstandig om bij aanhoudende regen uw scherm in te doen. Wanneer het stopt met regenen kunt u uw scherm uitrollen om het doek te laten drogen.

Is het mogelijk om mijn elektrisch bediende zonwering te upgraden naar een afstandsbediening?

Ja, de aandrijvingen die wij leveren kunnen in zowel nieuwe als bestaande situaties worden geplaatst. Ook de vorm en afmetingen vormen in de meeste gevallen geen probleem. Wanneer u hierover meer informatie wilt ontvangen en een advies op maat, neemt u dan contact op met onze klantenservice.

Waarom zou ik kiezen voor een uitvalscherm

Uitvalschermen zijn bijzonder geschikt voor toepassingen waar geen vrije doorloop noodzakelijk is. Het zijn eenvoudige en zeer effectieve schermen.

Hoe kan ik mijn uitvalscherm het beste onderhouden?

Als u wilt voorkomen dat er atmosferische (het weer) aanslag zich gaat hechten en invreten op de coating en het aluminium, kunt u het beste een niet agressief schoonmaakmiddel gebruiken. U kunt uw scherm ook schoonmaken met de producten zoals omschreven bij onderdelen/schoonmaak

Wat moet ik doen als mijn doek nat wordt?

Al onze uitvalschermen zijn voorzien van acryl zonweringsdoek. Deze doeken zijn waterafstotend geïmpregneerd en bij een minimale uitval hoek van uw knikarmscherm bestand tegen een kleine regenbui. Om schade aan doek en systeem te voorkomen is het verstandig om bij aanhoudende regen uw scherm te sluiten. Wanneer het stopt met regenen kunt u uw scherm uitrollen om het doek te laten drogen.

Hoe onderhoud ik de bewegende delen van mijn uitvalscherm?

Wij adviseren om uw scherm éénmaal per jaar in te spuiten met siliconenspray. Wij raden alle andere smeermiddelen af. U kunt ook een onderhoudscontract afsluiten bij Zonnerij, mail voor meer informatie.

Hoe kan ik mijn buitenzonwering het beste automatisch beveiligen tegen (onverwachte) weersinvloeden?

Het weer in Nederland kan best grillig zijn. Het ene moment schijnt de zon, het andere moment kan er een fikse wind opsteken. En dan gaat het ook nog eens regenen. U kunt meteen naar huis om uw scherm in te draaien, maar het kan gelukkig ook makkelijker. Door het toepassen van een zon –en windautomaat helpt u om het risico op windschade te verkleinen. Bij teveel wind gaat uw zonwering direct in ook al blijft de zon op dat moment schijnen. Gaat de wind weer liggen dan zal na een ingestelde tijd en de zon schijnt nog steeds uw zonwering weer uitgaan. U kunt deze automaat ook uitrusten met een optionele regensensor.

Waarom zou ik kiezen voor screens?

Screens bieden uitstekende zonwering terwijl het zicht naar buiten behouden blijft. Ze zijn vooral geschikt voor toepassing waar een vrije doorloop noodzakelijk is. Ze kunnen overdag tevens worden gebruikt als inkijkwering. Deze windvaste zonwering wordt veel door architecten toegepast op grotere gebouwen.

Hoe kan ik mijn screen het beste onderhouden?

Als u wilt voorkomen dat er atmosferische (het weer) aanslag zich gaat hechten en invreten op de coating en het aluminium, kunt u het beste een niet agressief schoonmaakmiddel gebruiken. U kunt uw scherm ook schoonmaken met de producten zoals omschreven bij onderdelen/schoonmaak

Waarom zou ik kiezen voor rolluiken?

-De warmte blijft binnen in de winter en buiten in de zomer
-Het inbrekersgilde denkt wel twee keer na als er rolluiken hangen
-Feestje bij de buren? Met een rolluik kunt u rustig slapen
-Niemand hoeft te zien wat er bij u binnen staat, zeker niet wanneer u er niet bent
-Een rolluik is écht zonwerend, zelfs tot complete verduistering
-Minder stoken in de winter en minder airco in de zomer
-Bij hagel, regen, sneeuw en stormbuien blijft het binnen rustig

Kan ik dankzij mijn rolluiken op mijn energiefactuur besparen?

Ja, dankzij de luchtbuffer die ontstaat tussen het rolluik en het raam, houdt u in de winter de kou buiten en de warmte binnen. In de zomer geniet u van het omgekeerde effect waardoor uw energiefactuur lager zal zijn.

Hoe kan ik mijn rolluik het beste onderhouden?

Als u wilt voorkomen dat er atmosferische (het weer) aanslag zich gaat hechten en invreten op de coating en het aluminium, kunt u het beste een niet agressief schoonmaakmiddel gebruiken. U kunt u scherm ook schoonmaken met de producten zoals omschreven bij onderdelen/schoonmaak.

Wat moet ik doen als mijn elektrische rolluik van Zonnerij.nl niet naar behoren werkt?

Wij adviseren dan om direct contact met ons op te nemen om uw probleem op te lossen.

Is het mogelijk om mijn elektrisch bediende rolluik te upgraden naar een afstandsbediening?

Ja, de aandrijvingen die wij leveren kunnen in zowel nieuwe als bestaande situaties worden geplaatst. Ook de vorm en afmetingen vormen in de meeste gevallen geen probleem. Wanneer u hier over meer informatie wilt ontvangen en een advies op maat, neemt u dan contact op met onze klantenservice.

Wat wordt er bedoeld met een knikarmscherm?

Een knikarmscherm wordt ook wel een zonnescherm genoemd. Het is een open systeem waar u onder door kunt lopen en het beschikt over ‘knikarmen’ onder het doek.

Wat is het verschil tussen een gesloten en een halfopen cassette?

Met een semicassette of halfopen systeem is de bovenzijde van het zonnescherm goed beschermd tegen vuiligheid en vochtigheid, maar de onderzijde is wel open. Een gesloten cassette is volledig afgesloten (aan de boven- en onderzijde) zodat het doek beschermd is tegen vochtigheid, schimmelvorming en vervuiling.

Hoe bedien ik een knikarmscherm?

Dit is in meerdere opties mogelijk, namelijk:

  • Handmatig (bijv. met een draaistang)
  • Elektrisch (buismotor)
  • Automatisch
  • Smartphone

Wordt er een adaptie set bij de Beckermotor geleverd?

De losse onderdelen van de oude motor kunt u in de meeste gevallen overzetten op de nieuwe motor. Wanneer dit niet het geval is, kunt u de adaptie set er los bij bestellen. Let op, dit kunt u in het opmerkingenveld zetten. Geef gelijk aan waar de motor voor is (rolluik/zonnescherm/knikarmscherm). De buismaat is ook belangrijk om te melden. Wij kunnen deze onderdelen kosteloos bij de bestelling toevoegen.

Let op, dit moet wel bij de bestelling aangegeven worden. Wordt dit achteraf gedaan, dan betaald u opnieuw de verzendkosten.

Mijn Somfy motor doet het niet meer hoe kan dit?

Er zijn verschillende oorzaken waarom uw motor niet meer werkt:

  • Uw motor is versleten
  • Uw motor is te sterk of te zwaar
  • De motor wordt op de verkeerde manier gebruikt
  • De thermische beveiliging wordt te vaak gebruikt
  • De motor heeft een fabrieksfout

Zonnerij verlaten? Je kunt je winkelmand bewaren voor later!