0 item(s) - € 0,00
Er zitten geen artikelen in uw winkelwagen.

0

Hele scherpe prijzen
Direct online bestellen!

Veelgestelde Vragen

Wij doen ons best u via onze website zo goed als mogelijk te informeren. Onderstaand staan de veel gestelde vragen.
Wanneer u het antwoord op uw vraag niet kan vinden, zijn wij u graag van dienst.

Voordat u gaat mailen met onze helpdesk kunt u kijken of uw vraag misschien ook bij onderstaande vragen staat. 
 

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?

1. Zoek uw product(en);
2. Plaats uw product(en) in de winkelwagen;
3. Vul uw persoonlijke gegevens in;
4. Kies uw leveringsmethode;
5. Kies uw betaalmethode;
6. Controleer uw bestelling;
7. U moet de leveringsvoorwaarden accepteren
8. Plaats uw bestelling door op de knop – bestelling met betaling – te drukken

 Krijg ik een bevestiging van de bestelde producten?

U krijgt een bevestiging binnen via uw mail. Op deze bevestiging staan duidelijk alle door u ingevulde gegevens vermeld. Dus uw naam en adresgegvens, het bestelde artikel, het aantal artikelen, uw betaalmethode, de verzendmethode, de kosten voor de door u bestelde goederen en de kosten van verzending.

Ik heb besteld en  50% vooruitbetaald en hoe nu verder?
U heeft een bestelling geplaatst en vooraf 50% aanbetaald. Op de bevestiging staat uw betaalde bedrag. Ook krijgt u nog een bevestiging per mail dat het bedrag ontvangen is door de Zonnerij. Hierna wordt u op de hoogte gebracht van uw bestelde product. Van de overig 50% van het bedrag krijgt u een factuur per mail toegestuurd vlak voor levering. Deze factuur kunt u kas op onze locatie of per bank betalen vóór levering van de bestelde producten.

 

Verzendkosten

De verzendkosten variëren van € 2.95 - € 150.00 afhankelijk van welk product u kiest per adres. Het bedrag van de verzendkosten wordt na het invullen van de betaalgegevens weergegeven op de afreken pagina, en staat tevens direct bij de meeste producten vermeld. De Zonnerij biedt u ook de mogelijkheid om uw bestelde producten gratis af te halen op onze locatie in Wateringen. De gewenste levering kunt u bij stap 4 van uw bestelling aangeven.   

Service, meten & monteren

Kan ik advies krijgen over een product?

De meeste informatie die u nodig heeft voor een product, staan op onze site. Is er toch nog iets niet duidelijk genoeg, neem dan contact op met onze klantenservice. We staan u graag te woord.


Waarom zou ik bij u bestellen en niet bij een ander bedrijf?

De meeste medewerkers van Zonnerij zitten al 25 jaar in het ambachtsvak `zonwering`.
Zij zijn gespecialiseerd op het gehele vakgebied. Hebben zelf allemaal ervaring in de assemblage, hebben meegewerkt of werken nog mee in de montage. Zijn VCA gediplomeerd en volgen daar waar mogelijk opleidingen om de ontwikkelingen binnen hun vakgebied bij te houden. 
De producten die Zonnerij leveren zijn van hoogwaardige kwaliteit en gefabriceerd door een Nederlandse fabrikant. Een fabrikant die al jaar en dag een grote speler op de zonweringsmarkt is. Dit door hun vertrouwde prijs/kwaliteitsverhouding. 



Kunnen de aangeboden producten ook door Zonnerij worden opgemeten en gemonteerd?

Antwoord:
Ja, voor nameten rekent de Zonnerij een bedrag van € 55*,-- per adres. Wilt u direct een bestelling plaatsen maar twijfelt u over de juiste maat? *Geef bij afmetingen de door u zelf opgenomen maten door, en vink het vakje nameten door de Zonnerij.nl aan. Wij nemen dan na uw bestelling contact op voor het maken van een afspraak. Als bij het nameten afwijkende maten worden genomen, zal het prijsverschil worden verrekend. U bent zelf verantwoordelijk voor de keuze van het juiste product voor uw situatie, zie ook voorschriften voor montage door Zonnerij ( bijlage bij bestelling `montage` ) * Uitgaande dat de situatie het mogelijk maakt om te meten. Niet meten in Groningen, Friesland en Wadden eilanden.
Tijdens uw bestelling kunt u de optie montage door de Zonnerij.nl aanvinken. Wij nemen dan na uw bestelling contact op voor het maken van een montage afspraak. De tarieven hiervoor zijn bij de producten terug te vinden, 


Kan ik mijn bestelde producten ook gratis afhalen?

Ja, u kunt uw bestelling op afspraak gratis ophalen bij ons collega bedrijf, Venvo zonwering, s Gravenzandseweg 3, 2291 PE Wateringen.

Kunt u de oude scherm(en) demonteren en retour nemen.

Ja, u kunt na het ingeven van uw bestelling aanvinken ` informatieaanvraag over demontage en afvoeren oude scherm`.
Wij nemen dan contact met u op over de mogelijkheden.


Hoe weet ik dat mijn bestelling goed is ontvangen?

Zodra de bestelling bij ons binnenkomt ontvang u een bevestigingsemail. Mocht u de email niet ontvangen hebben, controleer dan eerst uw map ‘ongewenst’ in je email. 
Mocht je de bevestigingsemail alsnog niet hebben ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice.

Als ik meerdere producten bestel krijg ik dan ook extra korting? 


De prijzen van Zonnerij zijn zeer laag. Extra korting is niet mogelijk. 
Echter als u meer dan 10 van dezelfde producten tegelijk wilt aanschaffen kunt u een offerte aanvragen. Vul dan het offerte formulier in en wij zullen u dan een scherpe totaalprijs aanbieden.

Ik heb een product besteld, maar kom er achter dat ik een fout heb gemaakt. Wat moet ik doen?


Binnen 24 uur nadat u de bestelling heeft geplaatst krijgt u de mogelijkheid uw bestelling aan te passen. Dit moet u schriftelijk aanvragen en mailen naar klantenservice@zonnerij.nl of bel direct naar 0174- 226384 voor meer hulp.



Mijn maten zijn geen standaard maten, kunt u wel op maat leveren? 


Ja, wij leveren de producten op alle maten zolang ze maar binnen de maximaal leverbare maten blijven, dit staat tevens vermeld bij elk product. 
De prijzen zijn vanaf prijzen ter indicatie. U kunt in het bestelformulier gewoon uw gemeten maat in centimeters invullen, de juiste prijs wordt dan automatisch berekend met uw ingegeven maten.


Ik wil een ander product of merk hebben dan op uw site wordt aangegeven, kan ik dat ook bij u bestellen?

Ja, vele andere merken kunnen wij leveren. Helaas kunnen wij deze producten niet op onze site vermelden, dit omdat veel merken/bedrijven hun naam niet wil koppelen aan de verkoop via een webwinkel. Wel garandeert Zonnerij dat de merken die wij leveren ,de originele producten zijn en levert met volledige garantie. Tevens voor een zeer aantrekkelijke prijs.
U kunt voor meer informatie het offerteformulier in vullen, Na ontvangst van uw aanvraag sturen wij u binnen enkele dagen een offerte toe met een scherpe prijs.

 

Levertijd

De levertijd voor voorraad artikelen is rond de 3 dagen. Maatwerk artikelen zullen ongeveer  3 werkweken bedragen.
U wordt op de hoogte gehouden per mail zodra de producten binnen zijn en aan u verstuurd worden

 

Verzending en betaling

Kan ik ook betalen bij aflevering?

Voorraad artikelen en onderdelen kunt u contant betalen bij afhalen op onze locatie. 
Gezien het karakter van het maatproduct maken wij kosten zodra uw order in productie gaat. Wij werken om die reden met 50% vooruitbetaling en 50% bij aflevering op onze locatie in Wateringen.

Bij levering via verzending 50% vooruitbetaling en 50% vóór aflevering.
Voorraad zonwering, rolluiken of onderdelen kunnen direct, op afspraak, op onze locatie gehaald en betaald worden.
De betaling gaat via I-deal, veilig en vertrouwd. Oók krijgt u een bevestiging van uw betaling binnen. 
Let op u kunt niet onder rembours betalen en wij accepteren geen creditcards. 

Hoe kan ik betalen?

Onze webshop is voorzien van een beveiligde gecontroleerde SSL verbindingen. 
Daarnaast werken wij samen met een online payment service provider (PSP) Pay.nl, die onder toezicht van De Nederlandsche Bank, online betalingen veilig mogelijk maken. Zo kun wij u een  ruim aanbod aan verschillende betaal methodes aanbieden.

De betaalmogelijkheden bij de Zonnerij:

-        IDEAL
-        PayPal
-        Creditcards (Maestro, Visa, Mastercard)
-        Bancontant (België)
-        Giropay (Duitsland)
-        Overboeking
-        VVV Giftcard

Bezorg mogelijkheden

BBRolluiken bezorgd alle bestellingen door heel Nederland, België  en Duitsland. De kosten voor verzending vindt u terug bij de producten. Alle kleine onderdelen, reinigingsproducten en motoren verzenden wij met Postnl, zodra wij uw pakket bij Postnl hebben afgeleverd ontvangt u op het door uw opgegeven mail adres een track en trace code waarmee u het pakket kunt volgen. Alle lengte materialen en rolluiken verzenden wij met een vervoersbedrijf, of worden door ons zelf bij u afgeleverd.

Afleveren op ander adres

Dat kan, Wanneer u ervoor kiest uw bestelling (bijv. als cadeau) op een ander adres dan het factuuradres te laten bezorgen, wordt de factuur niet meegezonden, deze wordt dan enkel naar het door u opgegeven mail adres verzonden.

Niet thuis op dag van afspraak bezorgen

Indien uw pakket met Postnl wordt verzonden ontvangt u van te voren een track en trace code waardoor u van te voren op de hoogte bent van de lever dag en tijd. Bent u op het moment van bezorgen niet thuis zal de pakket bezorgen het pakket bij uw buren proberen af te leveren of een briefje achterlaten in uw brievenbus met een nieuw bezorgmoment.

Voor rolluiken en lengte materiaal maken wij van te voren een afspraak met u en gaan er dan ook van uit dat u op het afgesproken moment thuis bent. Mocht u niet thuis zijn, dan moet het vervoersbedrijf opnieuw rijden en km ’s maken, hierdoor berekend het bedrijf wederom bezorgkosten. Hierdoor zijn wij genoodzaakt deze extra kosten bij u in rekening te brengen.

 

 

Garantie, retour zenden , klachten procedure

Als mijn gekochte product defect is, en dit is binnen de garantietermijn, hoe wordt e.e.a. dan geregeld?


Telefonisch wordt eerst met u geprobeerd de oorzaak van het defect te achterhalen.
De onderdelen die onder de garantie vallen zijn gratis. Deze onderdelen moet u wel zelf vervangen. 
In overleg kunnen deze door Zonnerij.nl gemonteerd worden.
Let wel op; De defecte onderdelen moeten eerst naar ons worden opgestuurd, u ontvangt daarna de vervangende onderdelen spoedig thuis. 


Hoeveel jaar garantie geeft u op de automatisering van zonwering?

Op de Somfy motoren zit 5 jaar garantie, overige motoren 2 jaar garantie.
Besturingselementen zoals afstandsbedieningen e.d. hebben een garantieperiode van een half jaar.
Er wordt op de onderdelen rolluiken, zonneschermen, screens, garagedeuren een  garantie gegeven van 5 jaar.
Oordeel kundig gebruik. 
Slijtage van bedieningsmaterialen zoals band vallen te allen tijden buiten de garantie.



Hoe moet ik producten retour zenden

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Let op dit geldt niet voor maatwerk producten.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddels als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

FORMULIER VOOR HERROEPINGSRECHT


Kan ik alles retour zenden?


Nee, de volgende producten kunt u niet ruilen of retourneren;
Maatwerk producten (dit zijn producten die door maatvoering of kleurstelling speciaal voor u op maat zijn gemaakt).
Artikelen die beschadigd of incompleet zijn.
Artikelen die niet in de indien rederlijkerwijs mogelijk originele verpakking zitten.
Artikelen die na 14 dagen worden geretourneerd.


Ik heb een klacht, waar kan ik die stellen?

Zonnerij doet er alles aan om het verloop van de verkoop tot montage of levering zo perfect mogelijk te laten verlopen. Mocht u onverhoopt toch een slechte ervaring hebben, dan vernemen wij dit graag van u. U kunt uw klacht mailen naar klantenservice@zonnerij.nl of contact opnemen met onze administratie via telefoonnummer 0174-226384
Wij proberen uw klacht binnen 5 dagen te behandelen.
Bekijk ook de bijgeleverde product beschrijvingen die bij alle producten geleverd worden, met daarin de product eigenschappen, garantie en/of gebruikshandleiding van het geleverde product. 
Bij Zonnerij draait alles om een tevreden klant en wij zullen er dan ook alles aan doen om de ontstane klacht met u op te lossen.

 

 

 

Herroepingsrecht

U heeft een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren. Tevens kunt u gebruik maken van het modelformulier

Als de producten voor u op maat  gemaakt worden,of in een specifieke kleur gemaakt worden, geldt het herroepingsrecht niet. In dit geval krijgt u dus voor uw bestelling  geen bedenktijd van 14 kalenderdagen en kunt deze niet herroepen. Als u de opdrachtbevestiging heeft geroutineerd, dan kunt u de opdracht niet meer wijzigen of annuleren.

FORMULIER VOOR HERROEPING

 

 

 

Uitvalzonwering


Waarom zou ik kiezen voor uitvalschermen?
Uitvalschermen zijn bijzonder geschikt voor toepassingen waar geen vrije doorloop noodzakelijk is. Het zijn eenvoudige en zeer effectieve schermen. Deze schermen, uitgerust met wind –of stormvaste armen zijn uitstekende schermen aan de kust, winderige plaatsen of op grote hoogtes.


Hoe kan ik mijn uitvalscherm het beste onderhouden?
Als u wilt voorkomen dat er atmosferische (het weer) aanslag zich gaat hechten en invreten op de coating en het aluminium, kunt u het beste een niet agressief schoonmaakmiddel gebruiken. U kunt u scherm ook schoonmaken met de producten zoals omschreven bij onderdelen/schoonmaak


Wat moet ik doen als mijn doek nat wordt?
Al onze uitvalschermen zijn voorzien van acryl zonweringsdoek. Deze doeken zijn waterafstotend geïmpregneerd en bij een minimale uitvalshoek van uw knikarmscherm bestand tegen een kleine regenbui. Om schade aan doek en systeem te voorkomen is het verstandig om bij aanhoudende regen uw scherm in te doen. Wanneer het stopt met regenen rolt u uw scherm uit om het doek te laten drogen.


Hoe onderhoud ik de bewegende delen van mijn uitvalscherm?

Wij adviseren om uw scherm éénmaal per jaar in te spuiten met siliconenspray. Wij raden alle andere smeermiddelen af. U kunt ook een onderhoudscontract afsluiten bij Zonnerij, mail voor meer informatie


Wat is de gemiddelde levensduur van mijn uitvalscherm?
De gemiddelde levensduur van een Zonnerij zonweringproduct ligt ruwweg tussen de 10 en 20 jaar. De werkelijke levensduur is wel sterk afhankelijk hoe u uw product behandeld wordt en of het regelmatig wordt onderhouden en schoongemaakt


Waarom kreukt het doek bij het oprollen?
Het kreuken, plooien en het ontstaan wafelvorming ontstaat doordat de aan elkaar gestikte banen spanning geven op het doek. De stiknaden in het doek zijn twee keer zo dik als het doek zelf en daardoor ontstaan er plooien, kreuken en wafelvorming. Hoe breder het scherm hoe meer u dit zult zien. Deze plooivorming komt altijd voor bij dit type doek, dit vermindert in geen geval de kwaliteit en levensduur van het doek.


Waar wordt de motor geplaatst?
De motor wordt tijdens de productie in het scherm geïntegreerd in de oprolbuis. Daar overheen wordt het doek of rolluikpantser gespannen. De 230V draad gaat naar de voeding.


Wat moet ik doen als mijn elektrische zonwering niet naar behoren werkt?

Wij adviseren dan om direct contact met ons op te nemen om uw probleem op te lossen. 


Is het mogelijk om mijn handbediende bestaande zonwering om te bouwen naar elektrisch met schakelaar of afstandsbediening?
Ja, de aandrijvingen die wij leveren kunnen in zowel nieuwe als bestaande situaties worden geplaatst. Ook de vorm en afmetingen vormen in de meeste gevallen geen probleem. Wanneer u hier over meer informatie wilt ontvangen en een advies op maat, neemt u dan contact op met onze klantenservice.


Is het mogelijk om mijn elektrisch bediende zonwering te upgraden naar afstandsbediening?
Ja, de aandrijvingen die wij leveren kunnen in zowel nieuwe als bestaande situaties worden geplaatst. Ook de vorm en afmetingen vormen in de meeste gevallen geen probleem. Wanneer u hier over meer informatie wilt ontvangen en een advies op maat, neemt u dan contact op met onze klantenservice. 


Hoe kan ik mijn buitenzonwering het beste automatisch beveiligen tegen (onverwachte) weersinvloeden?
Het weer in Nederland kan best grillig zijn. Het ene moment schijnt de zon, het andere moment kan er een fikse wind opsteken. En dan gaat het ook nog eens regenen. U kunt meteen naar huis om uw scherm in te draaien, maar het kan gelukkig ook makkelijker. Door het toepassen van een zon –en windautomaat helpt u om het risico op windschade te verkleinen. Bij teveel wind gaat uw zonwering direct in ook al blijft de zon op dat moment schijnen. Gaat de wind weer liggen dan zal na een ingestelde tijd en de zon schijnt nog steeds uw zonwering weer uitgaan. U kunt deze automaat ook uitrusten met een optionele regensensor.


Kan ik met zonwering besparen op mijn energiefactuur?
Tijdens de warme zomermaanden kunt u met zonwering de zon en warmte buiten houden. Zo vermijdt u te hoge temperaturen binnen. Ook in de wintermaanden bewijst zonwering haar nut. Door dan de zonwering omhoog te laten, moet u net minder verwarmen. Met zonwering kunt u al snel 10% van uw energiefactuur besparen. Uw dagelijks verbruik verlaagt én uw woning wordt energiezuiniger. Dat zal ook blijken uit het energieprestatiecertificaat dat u nodig hebt om een woning te verhuren of te verkopen. Het E-peil zal met minstens 2 tot zelfs 7 E-peilpunten verminderen dankzij zonwering

 

 

 

 

Screens

Waarom zou ik kiezen voor screens?
Screens bieden uitstekende zonwering terwijl het zicht naar buiten behouden blijft. Ze zijn vooral geschikt voor toepassing waar een vrije doorloop noodzakelijk is. Ze kunnen overdag tevens worden gebruikt als inkijkwering. Deze windvaste zonwering wordt veel door architecten toegepast op grotere gebouwen.


Hoe kan ik mijn screen het beste onderhouden?
Als u wilt voorkomen dat er atmosferische (het weer) aanslag zich gaat hechten en invreten op de coating en het aluminium, kunt u het beste een niet agressief schoonmaakmiddel gebruiken. U kunt u scherm ook schoonmaken met de producten zoals omschreven bij onderdelen/schoonmaak.
Vraag
Hoe onderhoud ik de bewegende delen van mijn uitvalscherm?
Wij adviseren om uw scherm éénmaal per jaar in te spuiten met siliconenspray. Wij raden alle andere smeermiddelen af. U kunt ook een onderhoudscontract afsluiten bij Zonnerij, mail voor meer informatie

Wat is de gemiddelde levensduur van mijn screen?
De gemiddelde levensduur van een Zonnerij zonweringproduct ligt ruwweg tussen de 10 en 20 jaar. De werkelijke levensduur is wel sterk afhankelijk hoe u uw product behandeld wordt en of het regelmatig wordt onderhouden en schoongemaakt


Wat is in de dag en wat is op de dag?
Bij in de dag wordt de zonwering tussen het kozijn gemonteerd, tussen de balken in onder de bovenste balk (de schroeven gaan verticaal / naar boven). Bij op de dag hangt de zonwering voor het gehele raam en de zijbalken (de schroeven gaan horizontaal / naar voren).


Waar wordt de motor geplaatst?
De motor wordt tijdens de productie in het scherm geïntegreerd in de oprolbuis. Daar overheen wordt het doek of rolluikpantser gespannen. De 230V draad gaat naar de voeding.


Wat moet ik doen als mijn elektrische zonwering niet naar behoren werkt?
Wij adviseren dan om direct contact met ons op te nemen om uw probleem op te lossen. 


Is het mogelijk om mijn handbediende bestaande zonwering om te bouwen naar elektrisch met schakelaar of afstandsbediening?
Ja, de aandrijvingen die wij leveren kunnen in zowel nieuwe als bestaande situaties worden geplaatst. Ook de vorm en afmetingen vormen in de meeste gevallen geen probleem. Wanneer u hier over meer informatie wilt ontvangen en een advies op maat, neemt u dan contact op met onze klantenservice.

Is het mogelijk om mijn elektrisch bediende zonwering te upgraden naar afstandsbediening?
Ja, de aandrijvingen die wij leveren kunnen in zowel nieuwe als bestaande situaties worden geplaatst. Ook de vorm en afmetingen vormen in de meeste gevallen geen probleem. Wanneer u hier over meer informatie wilt ontvangen en een advies op maat, neemt u dan contact op met onze klantenservice.


Hoe kan ik mijn buitenzonwering het beste automatisch beveiligen tegen (onverwachte) weersinvloeden?
Het weer in Nederland kan best grillig zijn. Het ene moment schijnt de zon, het andere moment kan er een fikse wind opsteken. En dan gaat het ook nog eens regenen. U kunt meteen naar huis om uw scherm in te draaien, maar het kan gelukkig ook makkelijker. Door het toepassen van een zon –en windautomaat helpt u om het risico op windschade te verkleinen. Bij teveel wind gaat uw zonwering direct in ook al blijft de zon op dat moment schijnen. Gaat de wind weer liggen dan zal na een ingestelde tijd en de zon schijnt nog steeds uw zonwering weer uitgaan. U kunt deze automaat ook uitrusten met een optionele regensensor.

 

 

Rolluiken

Waarom zou ik kiezen voor rolluiken?
-
De warmte blijft binnen in de winter en buiten in de zomer

-Het inbrekersgilde denkt wel twee keer na als er rolluiken hangen
-
Feestje bij de buren? Met een rolluik kunt u rustig slapen

-Niemand hoeft te zien wat er bij u binnen staat, zeker niet wanneer u er niet bent

-Maar dan ook écht zonwerend zelfs tot complete verduistering

-Minder stoken in de winter en minder airco in de zomer

-Bij hagel, regen, sneeuw en stormbuien blijft het binnen rustig


Kan ik dankzij mijn rolluiken op mijn energiefactuur besparen?
Ja, dankzij de luchtbuffer die ontstaat tussen het rolluik en het raam, houdt u in de winter de koude buiten en de warmte binnen. In de zomer geniet u van het omgekeerde effect waardoor uw energiefactuur lager zal zijn.


Wat is in de dag en wat is op de dag?
Bij in de dag wordt de zonwering tussen het kozijn gemonteerd, tussen de balken in onder de bovenste balk (de schroeven gaan verticaal / naar boven). Bij op de dag hangt de zonwering voor het gehele raam en de zijbalken (de schroeven gaan horizontaal / naar voren).


Hoe kan ik mijn rolluik het beste onderhouden?

Als u wilt voorkomen dat er atmosferische (het weer) aanslag zich gaat hechten en invreten op de coating en het aluminium, kunt u het beste een niet agressief schoonmaakmiddel gebruiken. U kunt u scherm ook schoonmaken met de producten zoals omschreven bij onderdelen/schoonmaak


Hoe onderhoud ik de bewegende delen van mijn rolluik?

Wij adviseren om uw rolluik éénmaal per jaar in te spuiten met siliconenspray. Wij raden alle andere smeermiddelen af. U kunt ook een onderhoudscontract afsluiten bij de Zonnerij.nl, mail voor meer informatie

Wat is de gemiddelde levensduur van mijn rolluik?
De gemiddelde levensduur van een Zonnerij zonweringproduct ligt ruwweg tussen de 10 en 20 jaar. De werkelijke levensduur is wel sterk afhankelijk hoe u uw product behandeld wordt en of het regelmatig wordt onderhouden en schoongemaakt.


Waar wordt de motor geplaatst?
De motor wordt tijdens de productie in het scherm geïntegreerd in de oprolbuis. Daar overheen wordt het doek of rolluikpantser gespannen. De 230V draad gaat naar de voeding.


Wat moet ik doen als mijn elektrische rolluik niet naar behoren werkt?
Wij adviseren dan om direct contact met ons op te nemen om uw probleem op te lossen.


Is het mogelijk om mijn elektrisch bediende rolluik te upgraden naar afstandsbediening?
Ja, de aandrijvingen die wij leveren kunnen in zowel nieuwe als bestaande situaties worden geplaatst. Ook de vorm en afmetingen vormen in de meeste gevallen geen probleem. Wanneer u hier over meer informatie wilt ontvangen en een advies op maat, neemt u dan contact op met onze klantenservice.

 

 

Knikarmscherm / terraszonwering

Wat wordt er bedoeld met een knikarmscherm?

Een knikarmscherm wordt ook een zonnescherm genoemd. Het is een open systeem waar u onder door kunt lopen en het beschikt over armen onder het doek, de ‘knikarmen’.


Kan ik met zonwering besparen op mijn energiefactuur?

Tijdens de warme zomermaanden kunt u met zonwering de zon en warmte buiten houden. Zo vermijdt u te hoge temperaturen binnen. Ook in de wintermaanden bewijst zonwering haar nut. Door dan de zonwering omhoog te laten, moet u net minder verwarmen. Met zonwering kunt u al snel 10% van uw energiefactuur besparen. Uw dagelijks verbruik verlaagt én uw woning wordt energiezuiniger. Dat zal ook blijken uit het energieprestatiecertificaat dat u nodig hebt om een woning te verhuren of te verkopen. Het E-peil zal met minstens 2 tot zelfs 7 E-peilpunten verminderen dankzij zonwering

Wat is het verschil tussen een gesloten en een halfopen kastsysteem?

Met een semicassette of halfopen systeem is de bovenzijde van het zonnescherm goed beschermd tegen vuiligheid en vochtigheid. De onderzijde is wel open. Een gesloten kast is volledig afgesloten zodat het doek beschermd is tegen vochtigheid, schimmelvorming en vervuiling.

Wat is in de dag en wat is op de dag?
Bij in de dag wordt de zonwering tussen het kozijn gemonteerd, tussen de balken in onder de bovenste balk (de schroeven gaan verticaal / naar boven). Bij op de dag hangt de zonwering voor het gehele raam en de zijbalken (de schroeven gaan horizontaal / naar voren).


Wat moet ik doen als mijn doek nat wordt?
Al onze knikarmschermen zijn voorzien van acryl zonweringsdoek. Deze doeken zijn waterafstotend geïmpregneerd en bij een minimale uitvalshoek van uw knikarmscherm bestand tegen een kleine regenbui. Om schade aan doek en systeem te voorkomen is het verstandig om bij aanhoudende regen uw scherm in te doen. Wanneer het stopt met regenen rolt u uw scherm uit om het doek te laten drogen.


Hoe onderhoud ik de bewegende delen van mijn knikarmscherm?

Wij adviseren om uw scherm éénmaal per jaar in te spuiten met siliconenspray. Wij raden alle andere smeermiddelen af. U kunt ook een onderhoudscontract afsluiten bij Zonnerij, mail voor meer informatie


Hoe kan ik mijn knikarmscherm het beste onderhouden?
Als u wilt voorkomen dat er atmosferische (het weer) aanslag zich gaat hechten en invreten op de coating en het aluminium, kunt u het beste een niet agressief schoonmaakmiddel gebruiken. U kunt u scherm ook schoonmaken met de producten zoals omschreven bij onderdelen/schoonmaak.


Wat is de gemiddelde levensduur van mijn knikarmscherm?
De gemiddelde levensduur van een Zonnerij.nl zonweringproduct ligt ruwweg tussen de 10 en 20 jaar. De werkelijke levensduur is wel sterk afhankelijk hoe u uw product behandeld wordt en of het regelmatig wordt onderhouden en schoongemaakt


Waarom kreukt het doek bij het oprollen?
Het kreuken, plooien en het ontstaan wafelvorming ontstaat doordat de aan elkaar gestikte banen spanning geven op het doek. De stiknaden in het doek zijn twee keer zo dik als het doek zelf en daardoor ontstaan er plooien, kreuken en wafelvorming. Hoe breder het scherm hoe meer u dit zult zien. Deze plooivorming komt altijd voor bij dit type doek, dit vermindert in geen geval de kwaliteit en levensduur van het doek.


Waar wordt de motor geplaatst?

De motor wordt tijdens de productie in het scherm geïntegreerd in de oprolbuis. Daar overheen wordt het doek of rolluikpantser gespannen. De 230V draad gaat naar de voeding.


Wat moet ik doen als mijn elektrische zonwering niet naar behoren werkt?
Wij adviseren dan om direct contact met ons op te nemen om uw probleem op te lossen. 

Is het mogelijk om mijn handbediende bestaande zonwering om te bouwen naar elektrisch met schakelaar of afstandsbediening?
Ja, de aandrijvingen die wij leveren kunnen in zowel nieuwe als bestaande situaties worden geplaatst. Ook de vorm en afmetingen vormen in de meeste gevallen geen probleem. Wanneer u hier over meer informatie wilt ontvangen en een advies op maat, neemt u dan contact op met onze klantenservice.


Is het mogelijk om mijn elektrisch bediende zonwering te upgraden naar afstandsbediening?
Ja, de aandrijvingen die wij leveren kunnen in zowel nieuwe als bestaande situaties worden geplaatst. Ook de vorm en afmetingen vormen in de meeste gevallen geen probleem. Wanneer u hier over meer informatie wilt ontvangen en een advies op maat, neemt u dan contact op met onze klantenservice.


Hoe kan ik mijn buitenzonwering het beste automatisch beveiligen tegen (onverwachte) weersinvloeden?
Het weer in Nederland kan best grillig zijn. Het ene moment schijnt de zon, het andere moment kan er een fikse wind opsteken. En dan gaat het ook nog eens regenen. U kunt meteen naar huis om uw scherm in te draaien, maar het kan gelukkig ook makkelijker. Door het toepassen van een zon –en windautomaat helpt u om het risico op windschade te verkleinen. Bij teveel wind gaat uw zonwering direct in ook al blijft de zon op dat moment schijnen. Gaat de wind weer liggen dan zal na een ingestelde tijd en de zon schijnt nog steeds uw zonwering weer uitgaan. U kunt deze automaat ook uitrusten met een optionele regensensor.

 

 

Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen neemt u dan contact met ons op. 

 

 

Show hide window Hide Show Position vertical 20 (Only new widget) Position horizontal 40 (Only new widget)
Change size (Only new widget) small medium large
Window Position Bottom right Bottom left Top right Top left
Show hide Button Hide Show Position Offset Bottom 20 (Only new widget) Position Offset Vertical 40 (Only new widget)
Show Hide Bubble Hide Show
Position Top right Top middle Bottom right Bottom middle
Select Widget Type Simple Classic
Select Window Theme Type (Old Widget) Alphacube Plastic solid Macos Windows7 Chrome Floral